ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ
ЕЛЕКТРОННИЙ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЖУРНАЛ

*** НОВИНИ *** "СОКІЛ" *** УЧИТЕЛЯМ "ЗВ" *** НОРМАТИВНА БАЗА *** ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНА РОБОТА *** ЗАХОДИ БЕЗПЕКИ ***
*** ВІЙСЬКОМАТ *** "ЗВ" ЮНАКАМ *** "ЗВ" ДІВЧАТАМ *** ТЕСТИ *** ФОТО *** ВІДЕО *** ФОРУМ *** АДМІН *** ПРОФІЛЬ *** ВИХІД *** RSS ***
Управління освіти Мелітополя
Електронний журнал


Електронні підручники




Електронні журнали




Освітні сайти






Наше опитування
Вам подобається нове обличчя Української Армії?

Всього відповідей: 9
Корисні сайти








Головна » Архів матеріалів
1 2 3 ... 28 29 »
(Вчителів, які працюють з юнаками)
Перший день
(23.08.16 в ЗОШ №15 в 09.00)
1.     Підсумки проведеної роботи з допризовної підготовки юнаків за минулий навчальний рік та постанова завдань на новий 2016-2017 навчальний рік.
                                                                 Стрєлков О.Є., ЗОШ №13
2.     Обмін досвідом роботи з організації підготовки до змагань та результати участі команди закладу в обласному етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-спортивної  патріотичної гри Українського козацтва «Сокіл» («Джура»)
                                                                   Іщенко І.О., ЗОШ №15
3.     Вивчення Державних стандартів та організаційно-методичних вказівок щодо викладання предмету «Захист Вітчизни» у 2016-2017навчальному році.
                                                                   Керівник ММО Стрєлков О.Є., ЗОШ №13
Другий день
(25.08.16 в ЗОШ №15 в 09.00)                                                  
1.     Проведення контрольного заняття з викладачами на предмет знання керівних документів з предмету.
                                                                  Стрєлков О.Є.,   ЗОШ №13
2.     Планування і послідовність вивчення розділів і тем програми ЗВ.
                                                                       Варлаков В.А., НВК №16
3.     Методика проведення занять з розділу «Прикладна фізична підготовка». З досвіду роботи.
                                                            Кацило Г.В., СШ №23
4.     Заходи безпеки під час проведення уроків «ЗВ» та заходів позакласного військово-патріотичного виховання молоді
                                                           Пашко М.Г., ЗОШ №6     
5.     Форми та методи військово – патріотичного виховання учнів. Роль викладача  у військово – патріотичному вихованні учнів. Рекомендації щодо планування навчальної і військово-патріотичної роботи в школах міста. Документація керівника позакласного військово-патріотичного виховання молоді
                                                            Дюжаєва Т.К., методист МК УО
Навчально-матеріальна база з предмету «Захист Вітчизни». Особливості використання об’єктів навчально-матеріальної бази у процесі вивчення предмету «Захист Вітчизни».
                                                            Іщенко І.О., ЗОШ №15
Третій день
1.     Форми та методика проведення контролю знань, навичок юнаків з предмету «Захист Вітчизни». Організація та проведення контрольних занять. Документація вчителя (журнал).
                                                           Варлаков В.А., НВК №16
2.     Розподіл доручень серед вчителів «ЗВ» з питань пошуку та доведення до членів ММО інформації про новини в методології викладання предмету, військовій справі, а також в теорії навчання і виховання учнів.
                                                       Стрєлков О.Є.,   ЗОШ №13
Засідання ММО для вчителів предмету «Захист Вітчизни», які працюють з дівчатами, відбудеться 13.09.2016. 

Переглядів: 2 | Додав: 3axuct | Дата: 22.08.2016

 Не дивіться на Україну, як на землю своїх батьків.
Дивіться на неї, як на землю своїх дітей. 
І тоді прийдуть зміни…
Святослав Вакарчук
У Конституції України визначено, що захист суверенітету і територіальної цілісності України є найважливішими функціями держави, справою всього українського народу, тому незважаючи на те, чи будуть учні проходити військову службу у Військовій організації держави чи ні, до захисту своєї Вітчизни вони повинні бути готовими завжди.
Проблема національної безпеки є однією з ключових у розвитку будь-якого суспільства. Суспільна система, що нездатна забезпечити власну національну безпеку, завжди перебуває на межі ризику свого припинення.
Метою предмета «Захист Вітчизни» є не тільки необхідність теоретичної, практичної, фізичної і психологічної підготовки учнівської молоді до захисту Вітчизни і проходження військової служби у Збройних Силах України чи інших військових формуваннях України, а й створення умов для формування та удосконалення життєво необхідних знань, умінь і навичок, високої патріотичної свідомості.
Мета предмета досягається глибоким та осмисленим вивченням матеріалу за кількома напрямками, які розподілені на  розділи, кожний з яких має свої завдання.
Відповідно до мети сформовано завдання предмета:
- підготовка молоді до захисту життя і здоров’я, забезпечення власної безпеки і безпеки інших людей у надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного часу;
- підготовка молоді до служби у Збройних Силах України, інших військових формуваннях, виконання військового обов’язку в запасі. 
Навчальний предмет «Захист Вітчизни» є обов'язковим і включається до інваріантної частини навчального плану та викладається протягом трьох періодів – у 10-11 класах та під час навчально-польових зборів (занять у лікувально-оздоровчому закладі). Відповідно до Типових навчальних планів для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки від 27.08.2010 № 834, зі змінами, що внесені наказом Міністерства освіти і науки від 29.05.2014 № 657, на вивчення предмета у 2016/2017 навчальному році передбачено:
-                у класах з військово-спортивним профільним навчанням – 2 год. на тиждень; 
-                у класах всіх інших напрямів – 1,5 год. на тиждень.
Кількість годин може бути збільшена за рахунок варіативної складової навчального плану.
Зміст програмового матеріалу, у залежності від матеріальної бази, регіональних особливостей тощо і може бути змінений на 20 відсотків. Послідовність вивчення тем учитель предмета «Захист Вітчизни» коригує самостійно (в межах року навчання).
 
У 2015/2016 навчальному році в рамках всеукраїнського конкурсу  «Вчитель року – 2016» вперше відбулося педагогічне змагання серед учителів навчального предмета «Захист Вітчизни». Здобутий багатющий досвід, що потребує поширення.
Ознайомитися з матеріалами учасників  можна за посиланням: http://mon.gov.ua/teacher2016/uchasniki-teaher-2016/zahust/ .     
Майстер-класи учасників ІІІ туру - https://www.youtube.com/playlist?list=PLlGoA1PEos6aGcutEu2NDEomutg9sKW-n
Уроки учасників ІІІ туру - https://www.youtube.com/playlist?list=PLlGoA1PEos6bGlCcmV_y5bj01vQgDjG3f
Детальніше про перебіг Конкурсу  можна ознайомитись за посиланням: http://vippo.org.ua/index.php?pagename=teacher-year.
Навчально-методичне забезпечення, рекомендоване Міністерством до використання в навчальних закладах, зазначено у Переліках навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, розміщених на офіційних веб-сайтах Міністерства (www.mon.gov.ua) та Інституту модернізації змісту освіти (www.imzo.gov.ua).
Під час підготовки вчителів до уроків радимо використовувати періодичні фахові видання:  загальнодержавний методично-інформаційний журнал «Оборонний вісник» та ін.
Зокрема у щомісячному виданні Центру військової політики та політики безпеки (ЦВППБ) журналі «Оборонний вісник» міститься широкий спектр інформації військової сфери, яка може використовуватися вчителями і учнями загальноосвітніх навчальних закладів під час підготовки та проведення уроків з предмета «Захист Вітчизни».
Особливістю видання є поєднання інформаційних, аналітичних матеріалів, новин сектора безпеки і оборони України та за військові структури (формування) провідних країн світу.
Допоміжним матеріалом для вчителів буде тематичний розділ з вичерпною, підготовленою профільними фахівцями інформацією, в обсягах та змістом навчального матеріалу та періодичністю відповідно до річного тематичного плану.  Розділ журналу "Мій погляд”, Internet- сторінка сайту ЦВППБ (www.defpol.org.ua) та електронна адреса (е-mail: info@defpol.org.ua) відкрита для налагодження зворотного зв’язку з аудиторією читачів, обговорення з ними проблемних питань та висвітлення досвіду з питань організації військово-патріотичного виховання, а також для надання відповідей, що виникатимуть під час підготовки до проведення та викладання предмета «Захист Вітчизни».
На основі визначених головної мети і завдань та відповідно Державного стандарту предмет вивчається за трьома змістовими лініями:
-  основи військової справи та військово-патріотичне виховання;
-  основи попередження і захисту у надзвичайних ситуаціях;
-  основи медичних знань, надання домедичної допомоги.
Вивчення предмета «Захист Вітчизни» проводиться окремо для юнаків та дівчат (відповідно до листа-роз’яснення Міністерства освіти і науки України від 09.10.2002  № 1/9-444). Поділ класу на групи здійснюється згідно наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп продовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах» від 20.02.2002 № 128 (додаток 2). Навчальний предмет при цьому в обох випадках носить назву «Захист Вітчизни» (з уточненням «Основи медичних знань» для дівчат).
Разом з тим, дівчата, за їх власним бажанням (у разі згоди батьків, опікунів або піклувальників) та відповідно до рішення педагогічної ради навчального закладу, можуть навчатися за програмою для юна­ків (тематичний план №1). Юнаки, які за станом здоров’я або релігійними поглядами звільнені від засвоєння основ військової справи, можуть вивчати предмет за програмою для дівчат (тематичний план №1) «Основи медичних знань».
Предмет «Захист Вітчизни» викладається протягом трьох періодів – у 10 і 11 класах під час навчального року та під час навчально-польових зборів (занять у лікувально-оздоровчому закладі). Навчально-польові заняття (збори) можна проводити поетапно (по мірі вивчення тем або розділів), у кінці першого семестру та навчального року, за рахунок літньої практики (10 клас).
Програма для проведення навчально-польових зборів не залежить від потижневого навантаження і розрахована на 18 навчальних годин.
Юнаки вивчають такі розділи: Збройні Сили України на захисті Вітчизни; міжнародне гуманітарне право; тактична підготовка; вогнева підготовка; статути Збройних Сил України; стройова підготовка; військова топографія; прикладна фізична підготовка; військово-медична підготовка; основи цивільного захисту.
Дівчата – основи цивільного захисту; міжнародне гуманітарне право про захист цивільного населення; основи медичних знань і допомоги; домедична допомога у надзвичайних ситуаціях; допомога хворим та догляд за хворими. 
Основи цивільного захисту, як розділ програми,  для групи юнаків і для групи дівчат є спільним.
Практичне закріплення теоретичного матеріалу з розділу «Основи цивільного захисту» також передбачається під час проведення Дня цивільної оборони (цивільного захисту) в загальноосвітніх навчальних закладах.
Розділ програми «Військова топографія» має навчити розуміти, читати і знати топографічну карту. Учитель має пояснити учням значення відповідних знань під час проходження військової служби та під час воєнних дій. Необхідно роз’яснити учням важливу роль і значення топографічних карт у проведенні військових операцій (зокрема на прикладі АТО) та вказати на виняткову її важливість при переміщенні по території військових з’єднань на рівні роти, полку, батальйону.
При поясненні розрахунку азимуту необхідно пояснити учням, що відповідні знання є необхідною умовою для виконання бойових завдань артилерійськими розрахунками та при переміщенні, відповідно до наказів військового керівництва.
Необхідно пояснити учням, що вміння визначити місцевий час та його розрахунок є важливим елементом формування та реалізації відповідних завдань, що стоять перед підрозділами Збройних Сил України у воєнний час.
Слід вказати на виняткове велике значення сучасних технологій зі збору та оброблення космічних і авіаційних знімків на територію проведення бойових дій з метою локалізації військових підрозділів та бойової техніки противника.
Практичне закріплення вмінь та навичок з військової топографії здійснюється під час проведення військово-польових занять (зборів).
Стрільба з автомата та малокаліберної гвинтівки проводиться на відповідно обладнаних стрільбищах і в тирах за планами військових комісаріатів на підставі наказів, погоджених з начальником гарнізону (командиром військової частини, начальником вищого навчального закладу), органом управління освітою і керівником навчального закладу.
З метою практичного закріплення рівня знань, умінь та навичок учнів наприкінці навчального року проводяться навчально-польові заняття (збори), у тому числі, з використанням навчально-методичної бази військових частин, відповідних кафедр вищих навчальних закладів, військових комісаріатів, оборонно-спортивних, військово-оздоровчих таборів, базових навчальних закладів, центрів допризовної підготовки тощо. Їх організація і проведення  планується керівником навчального закладу відповідно до діючих вимог.
Для більш ефективної організації навчально-польових зборів рекомендуємо визначити школи міста (району), на базі яких  проводитимуться заняття, залучивши до них учнів з інших шкіл, об’єднавши їх у навчальні взводи й відділення.
Урок, як основна організаційна форма предмета «Захист Вітчизни», в усіх загальноосвітніх навчальних закладах починається з шикування, виконання гімну України, перевірки готовності класу до уроку і тренування за тематикою уроку протягом 3-5 хв. На заняттях стосунки між учнями та вчителем, а також учнів між собою підтримуються на зразок взаємовідносин між військовослужбовцями Збройних Сил України.
З метою підвищення протимінної безпеки населення та дітей Міністерство освіти і науки рекомендує у загальноосвітніх навчальних закладах спланувати цикл уроків та виховних заходів присвячених поводженню учнів з вибухонебезпечними предметами на які учні  можуть наразитися. Для проведення уроків рекомендовано використовувати відеоматеріали з питань протимінної безпеки для загального населення та дітей, що розроблені Державною службою з надзвичайних ситуацій, ОБСЄ, ЮНІСЕФ та отримали статус соціальної реклами від Національної Ради з питань телебачення та радіомовлення. З цими матеріалами можна ознайомитись в Інтернеті за посиланнями: https://www.dropbox.com/s/6tqoszr2xmiz5lj/Mines.mp4; https://www.dropbox.com/s/wra85b4hfpdmagn/mns%20720x576%20low%2003.08.14.avihttps://www.dropbox.com/s/z8fz2ktrd2f0nm7/mns%20720x405%2003.08.14.mp4.
Основними функціями оцінювання є контролююча, навчальна, діагностична і виховна. При оцінюванні навчальних досягнень з предмета  «Захист Вітчизни» вчителем оцінюються: якість знань, умінь та навичок учнів; нормативні показники, контрольні вправи (нормативні показники та вправи подано у навчальній програмі). Якість виконання нормативів визначає рівень індивідуальної підготовки учнів.
Під час оцінювання рекомендується:
-            здійснювати індивідуальний підхід, тобто створювати для учня такі умови, які відповідають особливостям його розвитку, рівню фізичного підготовленості, стану здоров’я;
-            конкретизувати завдання, визначеного змістом даного уроку, за яке учня буде оцінено;
-            застосовувати гласність оцінки (своєчасно інформувати учня про оцінку з коротким аналізом виконання учнем рухової дії);
-            врахувати: особисті досягнення учнів протягом навчального року; ступінь активності учнів на уроках; залучення учнів до занять фізичною культурою в позаурочний час; участь у спортивних змаганнях усіх рівнів.
Під час складання контрольних вправ з прикладної фізичної підготовки потрібно врахувати деякі особливості, спрямовані на убезпечення учнів від нещасних випадків:
1.     Контрольні вправи складають тільки учні основної медичної групи, які на момент прийняття нормативу не скаржаться на погане самопочуття та стан здоров’я.
2.     Перевірка безпечності місць занять та справності інвентарю.
3.     Обов’язкова присутність медичного працівника.
4.     Проведення розминки.
При здачі заліків та нормативів також мають ураховуватися фізіологічні особливості та релігійні погляди учнів.
Важливими умовами успішності занять з предмета є висока дисципліна, організованість, відповідальність учнів.
Для активізації військово-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах рекомендується вести гурткову роботу відповідного напряму. При проведенні такої роботи необхідно керуватися Концепцією допризовної підготовки і військово-патріотичного виховання молоді, навчальною програмою «Захист Вітчизни», угодою про співробітництво між обласним департаментом (управлінням) освіти і науки та обласним військовим комісаріатом про спільну діяльність з питань військово-патріотичного виховання учнівської молоді.
Вчителям захисту Вітчизни рекомендуємо надавати організаційно-методичну допомогу та брати участь у проведенні в навчальних закладах Уроків мужності (лист Міністерства освіти і науки України від 13.08.2014       № 1/9-412 «Про проведення Уроків мужності»), які стануть фундаментом формування у дітей та молоді сучасної національної ідентичності на кращих прикладах мужності і звитяги, виявлених нинішніми захисниками Батьківщини, на героїці сучасної боротьби за незалежність і цілісність держави.
Темами цих уроків мають бути мужність українських військових та добровольців, їх вірність Присязі українському народові, готовність віддати життя за мир і спокій в Україні, а також героїзм простих українців (волонтерів), які з перших днів антитерористичної операції допомагають забезпечувати війська захисним спорядженням, ліками, продовольством та, не зважаючи на ризик, вивозять їз захоплених міст і сіл мирних громадян. Варто згадати і про українців, які приймають у себе родини, що вимушені покинути свої рідні домівки.
Лейтмотивом уроків має стати любов до України, самовідданість і патріотизм її захисників, активна громадянська позиція українців, особиста відповідальність за долю держави.
Форми проведення Уроків мужності можуть бути різноманітними, на вибір навчального закладу: зустрічі з учасниками бойових дій, волонтерами, відвідання військовослужбовців, які отримали поранення внаслідок виконання бойових завдань в рамках проведення заходів антитерористичної операції та проходять реабілітацію, виступи дитячих творчих колективів, написання листів до вояків у рамках Всеукраїнської акції «Лист пораненому».
Всі заходи мають враховувати вікові та психологічні особливості дітей.
Радимо анонси про проведення Уроків мужності розміщувати на офіційних сайтах органів управління освітою, навчальних закладів.
Безпека під час проведення навчальних занять із предмета «Захист Вітчизни» забезпечується їх чіткою організацією, суворим дотриманням заходів, що визначаються статутами, курсом стрільб, відповідними керівництвами та настановами.
Керівники навчальних закладів зобов’язані вживати заходів щодо попередження загибелі та травмування учнів, встановлювати необхідні вимоги безпеки під час роботи з озброєнням та військовою технікою, під час здійснення маршу в район занять, проведення занять, стрільб, спеціальних занять і робіт, своєчасно доводити ці вимоги до учнів та добиватися їх суворого виконання.
Перед початком занять керівник навчального закладу зобов'язаний  особисто впевнитись, що для цього створені безпечні умови, учні засвоїли вимоги безпеки та мають достатні практичні навички щодо їх виконання.
Відповідальність за дотримання учнями вимог безпеки на заняттях несуть учителі предмета «Захист Вітчизни».
Переглядів: 6 | Додав: 3axuct | Дата: 22.08.2016

На виконання Указу Президента України "Про відзначення 25-ї річниці незалежності України” від 3 грудня 2015 року №675 Міністерство пропонує провести в загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах України Перший урок у 2016/2017 навчальному році, присвячений відзначенню цієї знаменної дати.
Пропонується така тема Першого уроку для учнів 1-4 класів: «Це наше і це твоє». Матеріали до уроку, а саме -  мультфільми, розроблено анімаційним розважально-пізнавальним телеканалом для сімей з дітьми дошкільного та шкільного віку ПЛЮСПЛЮС.  (http://plus-plus.tv/dyvys/programy/multserial/ce-nashe-i-ce-tvoye-ochima-ditey-651302.html )
Проект «Це наше і це твоє» - це яскраві та зрозумілі розповіді  про геніальні винаходи, природні багатства, блискучі ідеї, що прославляють нашу країну на весь світ.
Темою Першого уроку для учнів 5-11 класів пропонуємо визначити «Від проголошення Незалежності до нової України».
Під час проведення уроку  загальноосвітні навчальні заклади, за бажанням, можуть взяти участь у Всеукраїнському учнівському конкурсі «Зміни до Конституції – нове обличчя місця, де ти живеш!» (положення про зазначений Конкурс  затверджено наказом Міністерства освіти і науки України  від 13 квітня 2016 року № 432). Конкурс проводиться під патронатом Президента України за участю Національної Ради реформ,  Міністерства освіти i науки України та за підтримки Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Ради Європи, Швейцарсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» (DESPRO).
Додаткова інформація буде розміщена на сайті Міністерства та на сторінках друкованих освітянських видань.
При цьому інформуємо, що вчитель може провести Перший урок за власним сценарієм.
Просимо заходи, що проводитимуться, активно висвітлювати на web-сайтах навчальних закладів та органів управління освітою.  
Переглядів: 13 | Додав: 3axuct | Дата: 07.08.2016

Переглядів: 38 | Додав: 3axuct | Дата: 03.07.2016

З 03 червня по 05 червня  взяла участь в обласному етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-спортивної  патріотичної гри Українського козацтва «Сокіл» («Джура») у м.Запоріжжі. Відповідно до рішення журі команда посіла призові місця у номінаціях:
II місце у номінації «Стрільба»
II місце у номінації «У колі друзів»
II місце у номінації  «Відун»
III місце у конкурсі біваків
III місце у конкурсі козацької пісні.
Всього у грі взяли участь 32 команди Запорізької області. Команда міста в загальному заліку посіла 6 місце.
Переглядів: 42 | Додав: 3axuct | Дата: 06.06.2016

Порядок денний:

1. Підведення підсумків роботи ММО за навчальний рік.

2. Обговорення плану роботи ММО на новий навчальний рік. 

3. Обговорення плану проведення навчально-методичних занять з учителями предмета «ЗВ».

4. Порядок оформлення звітних документів за навчальний рік.

Переглядів: 80 | Додав: 3axuct | Дата: 10.05.2016

 12 квітня 2016 року на базі ЗОШ №15 проводиться методичне заняття. 
Розклад
1. Тема 5. Дії солдата в бою у складі механізованого відділення. Дії солдата в обороні. Методика проведення з досвіду роботи. Борисенко А.Л. ЗОШ №4 
2. Тема 5. Дії солдата в бою у складі механізованого відділення. Дії солдата у наступі. Методика проведення з досвіду роботи. Сучок В.Х. ЗОШ №1
3. Тема 3. Ведення вогню з місця по нерухомих цілях і цілях, що з’являються. Виконання початкової вправи стрільби з автоматичної зброї. Методика проведення з досвіду роботи. Ніколенко К.О. гімназія №10
4. Оформлення документації на проведення НПЗ з практичними стрільбами. Інструктаж. Варлаков В.А. НВК №16
5. Заходи безпеки під час проведення НПЗ та практичних стрільб. Інструктаж.
Іщенко І.О. ЗОШ №15
Початок о 9.00

Переглядів: 98 | Додав: 3axuct | Дата: 01.04.2016

Переглядів: 80 | Додав: varlakov | Дата: 17.03.2016


Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Погода в Мелітополі
КАЛЕНДАР
Захист Вітчизни
Знаки розрізнення ЗСУ
Статути Збройних Сил України



Мілітарні сайти










 СОУ
Кнопка сайту

Статистика сайту

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ЕЛЕКТРОННИЙ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЖУРНАЛ
© 2016